Dažasvydis

Kviečiame dažasvydžio fanus išbandyti Laser Tag

Dviejų pramogų palyginimas

Šūvio nuotolis

  • Dažasvydis – ne daugiau 50-60 metrų, tiksliai šaudoma iki 40 metrų. Šaudant iš didesnio atstumo atsiranda didelė tikimybė, kad dažų šovinys net ir tiksliai pataikius neišsitaškys.
  • Laser Tag – kai kurie tagerių modeliai gali taikliai šaudyti iki 500 metrų, dauguma bazinių tagerių taikliai šaudo iki 150-200 metrų distancijos.

Taiklių šūvių registracija

  • Dažasvydis – dažų šovinys turi ištikšti ant žaidėjo kūno arba įrangos. Dažų kamuoliukas gali pataikyti į sunkiai pastebimą vietą, arba žaidėjas mūšio įkarštyje gali nepajausti pataikymo.
  • Laser Tag – taiklius šūvius registruoja elektronika, netekus visų turimų gyvybės taškų ginklas atsijungia be teisėjo įsikišimo.

Pataikymo zonos

  • Dažasvydis – pataikymai taškiniai, taikytis galima į bet kurią žaidėjo kūno vietą ir tai jėga.
  • Laser Tag – taiklūs šūviai registruojami ant galvos dėvimu raiščiu su infraraudonuosius spindulius fiksuojančiais davikliais. Taikytis reikia į raištį su davikliais. Ant galvos dėvimas raištis yra signalo imtuvas. Šūvio spindulio skersmuo didėja kartu su distancija iki taikinio, ir gali siekti nuo 80cm iki 150cm. Todėl, jei priešininkas nuo Jūsų nutolęs per 100m, užteks taikytis į krutinę, kad būtų užskaitytas tikslus šūvis. Iš pradžių tai atrodo neadekvatu, tačiau žaidėjai greitai pripranta prie šios ypatybės ir pradeda  atitinkamai koreguoti savo veiksmus.

Priešininko vietos nustatymas

  • Dažasvydis – viskas paprasta, iš kur atskrenda dažų rutuliukai ten slapstosi ir priešininkas. Įprasta kovos distancija 15-30 metrų, iš tokios atstumo šūvio garsas taip pat gerai  girdimas ir padeda identifikuoti priešininko slaptavietę.
  • Laser Tag – viskas kitaip nei dažasvydyje, ar šratasvydyje. Šūvio garsas girdimas 15-20 metrų atstumu. Žaidžiant tamsoje arba prieblandoje papildomai matomi šūvio blyksniai paleisti iš tagerio. Tačiau jei žaidimas vyksta didesnėje erdvėje, kur atstumas tarp žaidėjų 50 metrų ar daugiau – tuomet žaidėjai turi būti pasiruošę  atremti atakas iš bet kurios pusės.  Dažna situacija, kai žaidėjas gauna tik savo tagerio pranešimą, kad jam „GAME OVER“ – jis dairosi, stebisi, bet taip ir nesupranta kas ir iš kur jį nukovė. Labai panašu į tikrus kovinius veiksmus, kai naudojami ginklai su garso slopintuvais.  Tokiose situacijose labai padeda, kad tageriai jaučia netikslius pataikymus ir praneša apie juos skleisdami praskrendančių pro šalį kulkų garsą – tuomet žaidėjas žino, kad pats laikas keisti savo buvimo vietą.

Sukčiavimo galimybės žaidimo metu

  • Dažasvydis – sukčiavimas faktiškai įprastas ir normalus reiškinys. Kažkas nejaučia pataikymo, kažkas atvirai nusivalo ištiškusius dažus. Kova dažnai tęsiasi ilgiau, nei, kad priešininkai turi „gyvybės“. Kovos dažnai tęsiasi ilgiau,nors priešininkai faktiškai yra „negyvi“.  Kovoje 1 prieš 1 įrodyti, kad tu pirmas nukovei priešininką faktiškai neįmanoma, todėl žaidimo aikštelėje dažnai girdimi prašymai teisėjams patikrinti vieno ar kitą žaidėjo gyvybingumo statusą.
  • Laser Tag – teoriškai apgauti elektroniką įmanoma, tačiau tai daugiau teorinė galimybė, nei praktikoje pasitaikantis reiškinys. Žaidimo statistikos patikrinimas dažnu atveju išsprendžia visus ginčus. Kadangi pataikymus fiksuoja tik ant galvos dėvima juosta su davikliais, pasitaiko atvejų, kad žaidėjai šaudo aklai, galvas paslėpę kaip stručiai – tačiau taip elgiasi tik naujokai, kurie dar nesuvokia, kad jei tave pastebėjo priešininkai, o tu nekeiti pozicijos – tai tu „lavonas“. Be to, toks elgesys tikrai neliks nepastebėtas ir neįvertintas kartu žaidžiančiųjų, ir teisėjo.

Žaidėjų saugumas

  • Dažasvydis – be veido kaukės, pirštinių ir kitų apsaugų į žaidimo aikštelę judėti draudžiama. Vaikai ir moterys žaidžia retai, kadangi pataikymai skausmingi, o mėlynės ant kūno yra normalu.
  • Laser Tag – infraraudonasis spindulys nesukelia jokio skausmo, nereikia jokių apsaugų. Drąsiai žaidžia vaikai ir moterys.

Adrenalinas

  • Dažasvydis – čia jo daug. Ypatingai daug pirmomis  žaidimo minutėmis, kada lauki pirmų tikslių priešininko pataikymų. Tačiau paskui pripranti ir suvoki, kad tikslus priešininko pataikymas – tai tik skausmas ir ne visuomet tai reiškia pralaimėjimą. Prasideda agresyvus žaidimas, pradedi nebijoti priešininko šūvių. Dar porcija adrenalino ir tuomet skausmas ir pyktis, kad į tave šaudo, nors tu negyvas. Kita porcija adrenalino, kai reikia išsiaiškinti kas į ką pirmas pataikė, kas teisus, o kas ne – tai irgi adrenalinas, gal kiek kitoks nei pirmosiomis žaidimo akimirkomis, tačiau vis tiek adrenalinas, kas ten žino kas kam patinka.
  • Laser Tag – iskausmo čia nėra, dėl to adrenalinas kitoks. Yra manačiųjų, kad tai šio žaidimo minusas – nėra skausmo, reiškia nėra ir adrenalino. Ar tai tiesa? Ar iš tiesų skausmas yra būtina sąlyga, kad gautume adrenalino? Adrenalino susidarymą organizme dažniausiai skatina stiprios emocijos ir sunkus fizinis darbas, abiejų šių faktorių žaidime gausu – šūvio atstumai ilgi, pataikyti gali bet kas ir iš bet kur, gavus „Game Over“ reikia kuo greičiau sugrįžti į žaidimą ir padėti komandai laimėti misiją. Adrenalinas kurį gauname žaisdami Laser Tag galėtų būti lyginamas su adrenalinu kurį gauni leisdamasis amerikietiškais kalneliais, o o skausmo fanatikai visuomet gali rinktis bokso ringą.

Žaidimo aikštelės

  • Dažasvydis – svarbiausia, kad į aikštelę negalėtų patekti pašaliniai dėl jų pačių saugumo. Aikštelės dydis priklauso nuo žaidžiančiųjų skaičiaus. Šūvio atstumui tesiekiant 40 metrų, dešimt žaidėjų didesnėje aikštelėje tiesiogine prasme pasimeta.
  • Laser Tag – viskas paprasta. Žaisti galite ten kur norite: miške, Vingio Parke, nors ir vaikų darželio teritorijoje. Žaidimo teritorijos nereikia nei aptverti, nei sužymėti, nei dar kaip nors specialiai jos paruošti. Svarbiausia savo išvaizda ir elgesiu negąsdinti niekuo dėtų praeivių.

Orų įtaka

  • Dažasvydis – per didelį šaltį šąla ginklai ir sproginėja dažų rutuliukai. Žiemą reikia saugotis, kad sniegas nepatektų į vamzdį. Per didelius karščius – dažų rutuliukai sulimpa.
  • Laser Tag – vienintelis apribojimas labai stiprus lietus – nors įranga ir atspari drėgmei, tačiau povandeninei žūklei netinkama. Šaltis, sniegas ar karštis neįtakoja įrangos darbo. Žaidimai žiemą yra tokie pat įprasti, kaip ir žaidimai vasara.

Žaidimo scenarijų įvairovė

  • Dažasvydis – įvairovė ribota ir sąlyginė. Po tikslaus pataikymo žaidėjas arba gyvas, arba negyvas. Daugiausiai ką galima padaryti, tai užskaityti pataikymus tik į iš anksto sutartas kūno vietas.
  • Laser Tag – aibė galimų scenarijų, viskas priklauso tik nuo fantazijos. Programuoti galima daugybę parametrų – gyvybių skaičių, šūvio galingumą ir nuotolį, ginklo tipą, po tikslaus pataikymo atimamų gyvybių skaičių, šovinių kiekį pas žaidėją ir apkaboje, apkabos keitimo laiką ir t.t. Ir dar krūva papildomų aksesuarų minos, granatos, artefaktai ir anomalijos, kontroliniai taškai.

Ginklų tikroviškumas

  • Dažasvydis – taktiniai markeriai yra rinkoje, tačiau jie tik sąlyginai atitinka tikrų ginklų analogus.
  • Laser Tag – rinkoje gausu pačių įvairiausių tagerių, pradedant nuo unikalaus dizaino plastikinių ir baigiant tikrų ginklų kopijomis.

Kovų tikroviškumas ( atitikimas realioms kovų situacijoms)

  • Dažasvydis – sąlyginis. Nebent jei manote, kad  200 šovinių apkaboje ir dar 600-800 kišenėje panašu į realybę, tuomet TAIP. O ir šūvio distancija 50 metrų tik sąlyginai atitinka tikrus kovų veiksmus.

Apranga žaidimui

  • Dažasvydis – atskira apranga tik šiam žaidimui, pažaidus su savais drabužiais juos teks labai skalbti. Dar gerai, kad žaidimų organizatoriai dažniausiai išskiria aprangą.
  • Laser Tag – galima žaisti ir su trumpikėmis, ir su džinsais, su marškinėliais arba be jų – kaip tik jums patogiau, ir kaip linksmiau. Kiek išpurvinti bus drabužiai po žaidimo, dažniausiai priklauso ne nuo oro, o nuo žaidėjo kovojimo stiliaus.