Airsoft (šratasvydis)

Kviečiame Airsoft fanus išbandyti Laser Tag

Dviejų pramogų palyginimas

Šūvio nuotolis

  • Airsoftas – įvairūs šaltiniai pateikia skirtingus atstumus, tačiau retas kuris nurodo atstumą virš 100 metrų. Vidutinė mūšio distancija 30-60 metrų.
  • Laser Tag – kai kurie tagerių modeliai gali taikliai šaudyti iki 500 metrų, dauguma bazinių tagerių taikliai šaudo iki 150-200 metrų distancijos.

Taiklių šūvių registracija

  • Airsoftas – šratai turi pataikyti į žaidėjo kūną arba įrangą. Pataikymas registruojamas žaidėjo. Žaidimas paremtas betarpišku pasitikėjimu tarp žaidėjų, kas dažnai sąlygoja ginčus ir konfliktus tarp žaidėjų bandančių įrodyti savo tiesą, kas į ką pataikė pirmas.
  • Laser Tag – taiklius šūvius registruoja elektronika, netekus visų turimų gyvybės taškų ginklas atsijungia be teisėjo įsikišimo.

Pataikymo zonos

  • Airsoftas – taip pat kaip ir dažasvydyje pataikymai taškiniai, į bet kurią žaidėjo kūno vietą. Ginklai šaudo pakankamai tiksliai, kad būtų galima šaudyti į pasirinktus taikinius..
  • Laser Tag – taiklūs šūviai registruojami ant galvos dėvimu raiščiu su infraraudonuosius spindulius fiksuojančiais davikliais. Taikytis reikia į raištį su davikliais. Ant galvos dėvimas raištis yra signalo imtuvas. Šūvio spindulio skersmuo didėja kartu su distancija iki taikinio, ir gali siekti nuo 80cm iki 150cm. Todėl, jei priešininkas nuo Jūsų nutolęs per 100m, užteks taikytis į krutinę, kad būtų užskaitytas tikslus šūvis. Iš pradžių tai atrodo neadekvatu, tačiau žaidėjai greitai pripranta prie šios ypatybės ir pradeda atitinkamai koreguoti savo veiksmus.

Priešininko vietos nustatymas

  • Airsoftas – kaip ir dažasvydyje viskas paprasta: iš kur skrenda šratai, ten ir priešininkas. Įprasta kovos distancija 30-60 metrų, šūvio garsas įprastai būna girdimas.
  • Laser Tag – viskas kitaip nei dažasvydyje, ar šratasvydyje. Šūvio garsas girdimas 15-20 metrų atstumu. Žaidžiant tamsoje arba prieblandoje papildomai matomi šūvio blyksniai paleisti iš tagerio. Tačiau jei žaidimas vyksta didesnėje erdvėje, kur atstumas tarp žaidėjų 50 metrų ar daugiau – tuomet žaidėjai turi būti pasiruošę atremti atakas iš bet kurios pusės. Dažna situacija, kai žaidėjas gauna tik savo tagerio pranešimą, kad jam „GAME OVER“ – jis dairosi, stebisi, bet taip ir nesupranta kas ir iš kur jį nukovė. Labai panašu į tikrus kovinius veiksmus, kai naudojami ginklai su garso slopintuvais. Tokiose situacijose labai padeda, kad tageriai jaučia netikslius pataikymus ir praneša apie juos skleisdami praskrendančių pro šalį kulkų garsą – tuomet žaidėjas žino, kad pats laikas keisti savo buvimo vietą.

Sukčiavimo galimybės žaidimo metu

  • Airsoftas – sukčiavimo galimybė yra viena aštriausių temų kiekvienam šio žaidimo mėgėjui. Žaidimas paremtas sąžiningumo principu ir nors žaidimų organizatoriai, ir žaidėjai dievagojasi, kad jie žaidžia absoliučiai sąžiningai – tačiau šratasvydžio varžybos faktiškai neorganizuojamos, o ginčai šia tema lydi kiekvieną didesnį airsofto renginį.  Noras nugalėti priešininką dažnu atveju nugali sąžiningumo dvasią ir žaidėjai „neišgirsta“, kaip šratelis pataikė į tikslą.
  • Laser Tag – teoriškai apgauti elektroniką įmanoma, tačiau tai daugiau teorinė galimybė, nei praktikoje pasitaikantis reiškinys. Žaidimo statistikos patikrinimas dažnu atveju išsprendžia visus ginčus. Kadangi pataikymus fiksuoja tik ant galvos dėvima juosta su davikliais, pasitaiko atvejų, kad žaidėjai šaudo aklai, galvas paslėpę kaip stručiai – tačiau taip elgiasi tik naujokai, kurie dar nesuvokia, kad jei tave pastebėjo priešininkai, o tu nekeiti pozicijos – tai tu „lavonas“. Be to, toks elgesys tikrai neliks nepastebėtas ir neįvertintas kartu žaidžiančiųjų, ir teisėjo.

Žaidėjų saugumas

  • Airsoftas – draudžiama žaisti be apsauginių akinių, leidžiama žaisti dėvint apsauginę veido kaukę. Draudžiama šaudyti į priešininką iš arti. Ir jei dažasvydžio sunkus ir minkštas kamuoliukas paliks mėlynę, tai airsofto kietas plastikinis šratukas gali padaryti kur kas daugiau žalos
  • Laser Tag – infraraudonasis spindulys nesukelia jokio skausmo, nereikia jokių apsaugų. Drąsiai žaidžia vaikai ir moterys.

Adrenalinas

  • Airsoftas – adrenalino yra. Adrenalinas kyla belaukiant kovos pradžios, laukiant skausmo nuo tikslaus pataikymo. Adrenalinas kyla susitikus su „Macklaudu“ kuris neprįpažysta savo pralaimėjimo, ir kyla kai esi pats neteisingai apkaltinamas kitų.
  • Laser Tag – iskausmo čia nėra, dėl to adrenalinas kitoks. Yra manačiųjų, kad tai šio žaidimo minusas – nėra skausmo, reiškia nėra ir adrenalino. Ar tai tiesa? Ar iš tiesų skausmas yra būtina sąlyga, kad gautume adrenalino? Adrenalino susidarymą organizme dažniausiai skatina stiprios emocijos ir sunkus fizinis darbas, abiejų šių faktorių žaidime gausu – šūvio atstumai ilgi, pataikyti gali bet kas ir iš bet kur, gavus „Game Over“ reikia kuo greičiau sugrįžti į žaidimą ir padėti komandai laimėti misiją. Adrenalinas kurį gauname žaisdami Laser Tag galėtų būti lyginamas su adrenalinu kurį gauni leisdamasis amerikietiškais kalneliais, o o skausmo fanatikai visuomet gali rinktis bokso ringą.

Žaidimo aikštelės

  • Airsoftas – skirtingai nei dažasvydžio mėgėjai, šratasvydinikai per daug neriboja savęs pasirinkdami vietą žaidimams. Dėl organizuojamų žaidimų dalyvių skaitlingumo ir tikslo kuo tiksliau atkartoti tikrus karinių veiksmus,  žaidimai vyksta tikrai didelėse teritorijose.
  • Laser Tag – viskas paprasta. Žaisti galite ten kur norite: miške, Vingio Parke, nors ir vaikų darželio teritorijoje. Žaidimo teritorijos nereikia nei aptverti, nei sužymėti, nei dar kaip nors specialiai jos paruošti. Svarbiausia savo išvaizda ir elgesiu negąsdinti niekuo dėtų praeivių.

Orų įtaka

  • Airsoftas – nedraugauja su šalčiu ir vėju. Vėjuotas oras apskritai yra netinkamas šiam žaidimui, kadangi šratukai yra lengi ir lengvai keičia šūvio trajektoriją.
  • Laser Tag – vienintelis apribojimas labai stiprus lietus – nors įranga ir atspari drėgmei, tačiau povandeninei žūklei netinkama. Šaltis, sniegas ar karštis neįtakoja įrangos darbo. Žaidimai žiemą yra tokie pat įprasti, kaip ir žaidimai vasara.

Žaidimo scenarijų įvairovė

  • Airsoftas – daug galimybių, tik sunku su realizacija, kadangi pataikymus fiksuoja patys žaidėjai.
  • Laser Tag – aibė galimų scenarijų, viskas priklauso tik nuo fantazijos. Programuoti galima daugybę parametrų – gyvybių skaičių, šūvio galingumą ir nuotolį, ginklo tipą, po tikslaus pataikymo atimamų gyvybių skaičių, šovinių kiekį pas žaidėją ir apkaboje, apkabos keitimo laiką ir t.t. Ir dar krūva papildomų aksesuarų minos, granatos, artefaktai ir anomalijos, kontroliniai taškai.

Ginklų tikroviškumas

  • Airsoftas – vienareikšmis lyderis šioje kategorijoje, šimtai įvairiausių tikrų ginklų atitikmenų nuo pistoletų iki kulkosvaidžių.
  • Laser Tag – rinkoje gausu pačių įvairiausių tagerių, pradedant nuo unikalaus dizaino plastikinių ir baigiant tikrų ginklų kopijomis.

Kovų tikroviškumas ( atitikimas realioms kovų situacijoms)

  • Airsoftas – pasinaudokime citata iš vieno lietuviško airsofto klubo puslapio: „Naudojant autentiškų ginklų kopijas ir aprangą, įmanoma pajusti tikrų mūšių dvasią“. Pasirodo viskas paprasta, tereikia užsidėti kareivišką uniformą su visa ekipiruote ir turėti šratasvydžio ginklą analogišką tikram – ir tokios smulkmenos kaip šūvio nuotolis ir vėjas koreguojantis šovinio kryptį jau nebeturės didelės reikšmės Jūsų potyriams.

Apranga žaidimui

  • Airsoftas – dviprasmiška situacija, kadangi pats žaidimas švarus ir specialiai niekas tavęs neišpurvins, tačiau tikriausiai ir žaisti nepriims atvykus su džinsais. Teks nori nenori įsigyti atitinkamą karinę aprangą – ir dar nebet kokią.
  • Laser Tag – galima žaisti ir su trumpikėmis, ir su džinsais, su marškinėliais arba be jų – kaip tik jums patogiau, ir kaip linksmiau. Kiek išpurvinti bus drabužiai po žaidimo, dažniausiai priklauso ne nuo oro, o nuo žaidėjo kovojimo stiliaus.